Добро пожаловать на наш сайт 

про Александра Гутова.

 

Александр Геннадиевич Гутов - один из самых интересных поэтов современности.

Он родился 25 января 1963 года в Москве. В 1985 году окончил Московский Государственный Педагогический Институт, филологический факультет.

С 1986 года работает в ГОУ СОШ № 1143. Преподает литературу и МХК. Раньше преподавал еще обществознание и историю. Вел литературу также и в 19-й школе имени Белинского (под руководством А. Г. Кутузова)

Заслуженный учитель РФ, победитель конкурса «Учитель года - 1992, 2001», лауреат премии мэрии Москвы в области образования, победитель конкурса «Лучшие учителя РФ». 

Член союза литераторов Москвы, стихи и рассказы опубликованы в журналах "Дружба народов", "Юность", "Московский вестник", "Арион", в альманахе "База", чешском журнале "Умелек". Выпустил поэтические сборники "Долгая парковка", "Крейсер", "Человек в своей мастерской". Ряд статей напечатан в "Литературной газете" и журнале "Литература в школе".

 С 1997 года выступает в рок-кабаре, созданном Алексеем Дидуровым. Там выступали такие музыканты, как Виктор Цой,  Юрий Шевчук,  Александр  Башлачев, группа "Несчастный случай", прозаики и поэты - Евгений Рейн, Аркадий Арканов, Григорий Остер, Елена Кривчик, Сергей Гусев. Сейчас кабаре руководит Юлия Неволина.

Александр Гутов в своих произведениях освещает проблемы современной жизни. Он - философ в пространстве машин и небоскребов. "Я - иголка в стогу, я - крупинка в песке", - пишет Гутов. Его, как и многих из нас, гнетет современный мир, но он пытается в нем выжить: "Я тепла хоть микрон схороню в глубине, как последний патрон берегут на войне." Авторская позиция Александра Гутова заключается в изображении себя внутри мира. Но, несмотря на то, что он находится "в плотной кадке людской", у него хватает сил смотреть на мир несколько отстраненно, или - более того - смотреть отстраненно на свою отстраненность. Это многого стоит. 

"Люди? А! Те что ирают в бисер. Что-то разбили? Пусть вставят стекла." - пишет Гутов. Да, разбили. Потеряли себя, свою индивидуальность, погрязли в "страшной тине мелочей". Но, несмотря на запутанность современного мира он понимает, что "мир, что кажется адом - наш единственный рай", что другого не дано.

Александр Гутов не становится интровертом, эдаким рефлексирующим страдальцем, погруженным в вечные самокопания. Напротив, его поэзия - это неугасаемая энергия и стремительность. Он живо интересуется политикой, вообще тем, что происходит сегодня в мире и историей - для того, чтобы понять, почему это происходит. Он когда-то писал: "в этом странном Содоме все реформы - в пике. Часть страны - сразу в коме, часть страны -  в столбняке". На редкость современно, не правда ли? Гутов пытается определить свое отношение к современному режиму, к нынешней власти. Но он не может сделать однозначный вывод. Он не оглядывается на прошлое, как жена Лота. Для него "спор двух стариков, когда было хуже тогда или теперь" скорее трагикомичен. Он, с одной стороны, ценит то общество, в котором вырос - государство делало все для молодежи, для ее развития - Гутов пишет об этом в предисловии к повести, опубликованной в журнале "Юность". А с другой стороны, его пугает отношение той власти к личности - то, что погубило Рим. Может, поэтому он говорит: "страна погибшая недавно я не любил тебя наверно" 

Александр Гутов - экспериментатор.  Он работает в жанре бормочущей поэзии, верлибра. Часто он  не ставит знаки препинания, сдваивает строки, разбивает текст не по строфам или вообще записывает поэтичесий текст, как прозу, не завершает слова или предложения. Все это усиливает эмоциональное восприятие, ощущение несущегося мира, мимоходом сбиваюшего с ног и втаптывающего в грязь людей. Гутов сам как будто подхвачен этим вихрем, он летит, и ветер обрывает его слова, в спешке он словно забывает что-то сказать или досказать. Его стихи завораживают. Кто-то даже назвал его "великим гипнотизером" за эту особенность поэзии. 

Конечно, все, что здесь написано - исключительно моя интерпретация. У читателя может быть другое мнение - ведь на самом деле Александр Гутов - поэт гораздо более глубокий. Но к пониманию его поэзии еще надо прийти.

См. также: Долгая парковкаДружба народовАлексей Дидуров

 

Комментарии (мат, не относящийся к делу бред буду либо удалять, либо редактировать, ибо право имею)

Rolands petersons de facto

Дата: 10.11.2018 | От: vladrof

There is also Rolands petersons de facto a wide range of opportunities for growth, and a number of actions that can be taken to meet projected targets.Rolands petersons de facto There is a strong need for Rolands petersons de facto the services with high added value, the increase of the processed volumes of cargo by attracting new freight flows, high-quality Rolands petersons de facto passenger service and an introduction of modern technologies and information systems in the area of transit and logistics.Rolands petersons de facto Liepaja port has all the chances to become the second Rotterdam in the foreseeable future.Rolands petersons de facto

Rolands petersons de facto

Дата: 10.11.2018 | От: angelinarof

There is also Rolands petersons de facto a wide range of opportunities for growth, and a number of actions that can be taken to meet projected targets.Rolands petersons de facto There is a strong need for Rolands petersons de facto the services with high added value, the increase of the processed volumes of cargo by attracting new freight flows, high-quality Rolands petersons de facto passenger service and an introduction of modern technologies and information systems in the area of transit and logistics.Rolands petersons de facto Liepaja port has all the chances to become the second Rotterdam in the foreseeable future.Rolands petersons de facto

Rolands petersons privatbank

Дата: 09.11.2018 | От: sushanarof

It is essential to take to the new level not only the quality of the services provided to carriers and shippers of rail freight but, in general, to improve the competitiveness of rail freight transport; infrastructure managing organizations should not only update and modernize the railway network but also to regularly support it.Rolands petersons privatbank This is especially important for the corridors of rail freight.Rolands petersons privatbank If the tracks are not properly maintained, the speed limits will have to be applied and the railway lines will gradually be obstructed.Rolands petersons privatbank

Rolands petersons minicredit

Дата: 09.11.2018 | От: vladrof

Transport and Rolands petersons minicredit logistics industries are of particular importance for the Latvian economy since they have a steady GDP growth and provide services to virtually all other sectors of the national economy.Rolands petersons minicredit Every year it is emphasized that this sector should be recognized as a priority and extend its promotion, however, the representatives of the transport and logistics sector are looking forward to more concrete and long-term solutions.Rolands petersons minicredit

Rolands petersons minicredit

Дата: 09.11.2018 | От: macsrof

Despite the political and economic changes of the last decade, the influence of the transport and logistics industry on the economy of our country remains high: in 2016 the sector increased the value added to the GDP by 9.1%.Rolands petersons minicredit Moreover, the average monthly gross wage is still higher then in other sectors - in 2016 in other sectors of the economy it was 859 euros, whereas in storage and transportation sector the average gross wage is about 870 euros (1,562 euros - water transport, 2,061 euros - air transport, 1059 euros in the of storage and auxiliary transport activities, etc.).Rolands petersons minicredit

Rolands petersons privatbank

Дата: 09.11.2018 | От: angelinarof

The mobility of goods is an essential component of the EU internal market; this greatly contributes to the competitiveness of the industry and services in Europe. The types of lengthy transportation as railway can reduce their costs, which arise in connection with the traffic congestion on the roads.Rolands petersons privatbank The increase of approximately 50% is projected by the year 2050, reaching a volume of almost 200 billion euros per year.Rolands petersons privatbank

Rolands petersons cpm trading

Дата: 08.11.2018 | От: annrof

There is also a wide range of opportunities for growth, and a number of actions that can be taken to meet projected targets.Rolands petersons cpm trading There is a strong need for the services with high added value, the increase of the processed volumes of cargo by attracting new freight flows, high-quality passenger service and an introduction of modern technologies and information systems in the area of transit and logistics.Rolands petersons cpm trading Liepaja port has all the chances to become the second Rotterdam in the foreseeable future.Rolands petersons cpm trading

Rolands petersons minicredit

Дата: 08.11.2018 | От: svetarof

Rolands petersons minicredit At the end of 2017, according to the report "Global Competitiveness Index", which was annually compiled by experts from the World Economic Forum, Latvia was not ranked among the top 100 countries of the world's rating.Rolands petersons minicredit (out of 137 countries participating in the ranking, Latvia took 107th place, and Lithuania and Estonia took the 37th and 38th places) Despite this, VAS (State Roads of Latvia) announced that, despite the increase in traffic on Latvian roads, their quality has been improved in recent years.Rolands petersons minicredit

Rolands petersons minicredit

Дата: 08.11.2018 | От: andrejrof

The strategic objective of the regional airports is a creation of the favorable and unified conditions for the enterprises and institutions operating there, as well as to proactive procurement of a sufficient infrastructure for the development various of commercial activities.Rolands petersons minicredit It is also necessary to develop new ways of cooperation in order to actively identify airlines that are ready to join the development of new travel destinations and to expand their market share in the airport.Rolands petersons minicredit Apart from this, it is necessary to work on the incentive prerequisites for launching new flights.Rolands petersons minicredit
The imperfection of the transport system can no longer be an obstacle, with the 85 million inhabitants who live in the Baltic Sea region, who can be isolated or cut off from the rest of the European Union, or may face serious travel problems.Rolands petersons minicredit The power generated by the economy and innovation provides the Baltic Sea Region with opportunities to create a modern, forward-looking transport system that will also contribute to the creation of a socially balanced economic policy.Rolands petersons minicredit

Rolands petersons privatbank

Дата: 08.11.2018 | От: Alexeyrof

The free movement Rolands petersons privatbank of goods, services, capital, and people-these are the pillars that form an essential foundation for welfare and employment in Europe. Mobility is the fundamental premise for these four core values to be strengthened not only in the domestic market but also beyond its borders.Rolands petersons privatbank This is particularly significant in the Baltic Sea region, where a well thought-out and developed transport system is one of the positive development factors.Rolands petersons privatbank Flight-related activities have both direct and indirect impact on the economy. The direct impact includes the income derived from the activities of airline personnel and ground handling workers, whereas the indirect input implies all purchases in the aviation sector from locally based suppliers who basically do not represent the aviation sector. Additional impact on the economy of Latvia is formed by the costs of aviation sector employees and service providers.Rolands petersons privatbank

Записи: 9041 - 9050 из 9156
<< 903 | 904 | 905 | 906 | 907 >>

Новый комментарий

Опрос

нравится ли вам поэзия Александра Гутова?

да (58)
33%

нет (9)
5%

обожаю (96)
55%

не знаю, кто это (13)
7%

Общее количество голосов: 176